hi

welcome to my blog...have a nice look...and dont forget to follow....

Friday, December 9, 2011

peluang ke-2

hahaha....
ramai orang bercakap tentang perkara ni..

persoalan: perlukah memberi peluang kedua??

tepuk dada tanya selera ataupun tepuk dada tanya iman...
haha..xde kene mengena ape aku tulis nie...

btw...aku baru jer membaca beberapa article tentang "peluang kedua" atau lebih dikenali dengan "2nd chance"
aku tertarik dengan ayat ni..
.

"It is easy to forgive It is hard to forget"

"what you give you get back"

hahaha...aku rase aku suke ayat yang kedua tuh.."what u give u get back"..

aku sebenarnya berbelah bahagi..sama ada nak bagi dia peluang ke-2 atau x....
hhmmm....aku memerlukan masa untuk mambuat pilihan yang tepat...
tapi kalau aku dah bagi dia peluang kedua.....ape akan terjadi????
aku harap die menggunakan peluang tersebut dengan betul...

bak kata artis malaysia iaitu hazama.."jangan sia2 kan peluang kedua"...

hahaha...

dato' fadzilah kamsah pernah berkata" insan cemerlang ialah insan yang mampu memaafkan kesalahan orang lain"...

lagipun..kita ni hanya manusia biasa...yang tidak boleh lari dari membuat kesilapan....

sedangkan nabi ampunkan umat..apatah kita ...hanya insan biasa...
tapi kalau kita dah melakukan kesilapan....cepat cepat lah untuk memohon maaf..jangan berat mulut untuk meminta maaf .. 

hmm...aku rase dah panjang lebar aku cerita...haha...rindu buat karangan  kot...siap ade ungkapan indah lagi ....teringat aku kat cg aina yang ajar aku bm..."pastikan setiap karangan ade UI (ungkapan indah)"haha..

sampai disini sahaja...aku xnak melalut dah...lari dari cerita asal dah nie...

No comments:

happy

happy

jamboree

jamboree
-bersama kontijen lain-

bersukaria di pantai ..waktu petang...

jamboree terengganu international 2011

jamboree terengganu international 2011
bergembira bersama sama di pantai sehari sebelum pulang..

di pasar payang

di pasar payang
-muadz-syed aiman-syafiq-anwar-azam-akmal-fahim-