hi

welcome to my blog...have a nice look...and dont forget to follow....

Monday, December 26, 2011

nak citer "skit"...klu rajin+larat baca la..

22 disember 2011
##hari kluar result##

aku bangun awal pagi2...
then siap semua ,,packing barang ..sbb nak pergi langkawi lepas ambil result..
lepas abis kemas aku tonton tv...x rase gerun lansung nak amik result...tak terfikir lansung..
pastu aku tengok jam dah pukul 9pagi...bru nak terasa bahang....rase takut skit2...
aku pon baca la al-fatihah...ayat kursi 7kali,..surah al ikhlas3x,an-falaq3x.dan an nas 3x.
pastu aku bertolak ke maktab aku bersama family aku..
sampai2 je kat maktab aku...bahang dah semakin meluak luak..
ade rase macam tak nak amik result pon ada...sbb takut sangat
pastu aku pon cakap la kat ibu aku.."" ibu..kalau angah x dapat 8a angah minta maaf tau..angah dah buat yg terbaik dah""...
then aku p jumpa kawan2 aku yang len...
aku jumpa cg2 aku jugak..
aku cakap bnde yang sama..""klu saya x dapat 8a sy minta maaf lah ya'''....
cg diam je..x kata pape lansung...
pastu kaunselor naik atas stage dan mengumumkan nama org yg tak dapat straight a...
alhamdulillah nama aku x disebut,,
pastu cg panggil nama2 yg dapat straight a untuk amik result kat atas pentas one bye one..
lepas aku dapat result...aku teros pergi kat parent aku dan salam n peluk parent aku...

pastu pergi jumpa semua cg2 aku yg ada kat situ untuk ucap terima kasih kpd mereka..
tanpa mereka aku xkan berjaya...
then..aku teros balik...nak cepat ...hahaha...
pastu teros ke rumah mak long aku kat Jitra, Kedah...untuk bermalam di situ...
aku tidor awal malam tuh...

23 disember 2011

aku bangun tido dan terus solat+mandi+siap untuk ke langkawi...
adik beradik aku citer kat aku ...diorang kata malam tadi...hasif (adik aku paling bongsu umur 1 thn) kene kacau..
aku sorang je tido...x dengar pape..haha...tido mati agak nye...
xmau citer dah pasal bnde tuh...
sambung balik...pukul 7.00 tepat kami bertolak dri umah untuk ke jeti kuala perlis
sampai2 ...aku kene pergi belikan tiket...agak panjang kene line up...
fery kami kol 9.00 pagi....then sampai lebih kurang kol 10.30...
pastu ayah pergi amik kereta sewa...KIA PREGIO...
then...kami pergi check in dulu kat home stay...kat ulu melaka...
lepas solat jumaat kami pergi ke oriental village untuk naik "cable car"..

wah...best kan...hahaha
"best gila" beratur nak naik bnde tuh...panjang nak mampos...sabar je la
lepas 15 minit beratur baru lah sampai turn kami untuk naik bnde tuh..
haha...last skali naik cable car tuh bile aku darjah 4 kot....lame la jugak..
bile dah naik tuh...aku berdiri kat dalam tuh...saja2 syok2...bru adventure skit...haha.x gayat lansung
lepas naik cable car....kami pergi pantai pasir hitam...
name pon pantai pasir hitam...so ...pasir die mmg hitam..
pastu tros cadang nak naik boat kat jetty kilim....
bile sampai kat situ ...dah lewat petang...so plan nak datang balik esok pagi...
kami pon balik....sbb dah lewat petang..semua tmpat dah nak tutup...
malam plak ayah aku bawak pergi rumah kwn die...
aku tido je kat dalam kereta...penat sangat kot...


24 disember 2011

pagi nih...kami pergi ke jetty kilim lepas breakfast...
bayaran die RM200 untuk 1hour...
berbaloi la jugak...mana nak dapat murah2 ....
mula2 org tuh bawak kami pergi ke gua kelawar...
masok kat dalam gua tuh ..kelam je...x nmpak pape...nseb bek die bagi torch light ..boley la nak suluh2
dalam tuh ade la nmpak kelawar tgh tido...kelawar kan aktif mlm..siang die tido...
ade jugak nmpak stalagtic yang bergabung dgn stalagmic ...
pastu naik boat balik....die bawak kami kat tempat burung helang...
aku boleyh nampak secara live helang sambar mangsa nya...haha..depan mata tuh...
then..kami dibawak ke tmpat ikan..
kat situ ade la ikan sumpit....
ikan nie mmg style ar...die tembak air untuk cari makanan....sbb tuh la name nye ikan sumpit...
pastu aku dapat rase memegang ikan pari ....aku bagi makan...
dapat pegang belangkas...haha..best3..
pastu org tuh bawak kmi pergi ke laut....
laju kot die bawak....

pastu kene tahan da...
selesai 1 jam ,,,,
kami pon teros balik ke homestay...kene check out awal...
kami hntr dan simpan semua bagasi kat jetyy...
pastu teros membeli belah kat pekan...
aku dapat la baju sepasang...
then p solat ...
pastu tunggu kat jetty...
blablabla...sampai lah kat umah mak long aku...
haha...x larat nak citer ....

25 disember 2011.

lepas breakfast...aku dan ayahku serta adik aku pergi la mencari kasut sekolah kat jitra...
lepas makan tengah hari baru la bertolak balik...
sbelom sampai nak ke rumah...kami singgah kat penang dulu...pergi CARREFOUR
shopping sakan....harga murah...special price 4 christmas day...
ayah aku beli la phone baru HTC DESIRE Z..dapat percuma satu phone.CSL i208..
phone yg percuma tuh dapatlah kat aku...sebagai hadiah dapat 8a...
##CSL i208# # HTC Desire Z##

seronok la jugak dapat phone baru ...x kesah la murah ke x...jnji dapat..
then p umah tok usup kat parit buntar...
die ajak nak belanja makan malam...haha..seronok
makan kenyang2...sedap2 semua...
pastu balik ke rumah...dan
sampailah aku dirumah dengan selamat...


tahniah diucapkan kepada sesiapa yang mampu baca sampai habis...
hahaha..




bergambar di puncak with family....






vedio nie x sempat buat habis..haha..sori erk...





1 comment:

Anonymous said...

knp kene tahan??

happy

happy

jamboree

jamboree
-bersama kontijen lain-

bersukaria di pantai ..waktu petang...

jamboree terengganu international 2011

jamboree terengganu international 2011
bergembira bersama sama di pantai sehari sebelum pulang..

di pasar payang

di pasar payang
-muadz-syed aiman-syafiq-anwar-azam-akmal-fahim-