hi

welcome to my blog...have a nice look...and dont forget to follow....

Saturday, November 26, 2011

kisah di jamboree terengganu international 2011

pada hari pertama (sabtu 19.11.2011)

aku bertolak dari rumah pada pukul 4.30 pagi...
berkumpul di smk bj dan naik bas pada pukul 5.30 pagi..
aku sampai di terengganu pada pukul 4.30 petang..
kemudian aku dan rakan2 ditugaskan untuk mengangkat barang2 ke tapak perkhemahan..
pada waktu malam ada persembahan di dewan..
aku dan rakan2 aku pon enjoy tengok persembahan tuh..

pada hari kedua (ahad 20.11.2011)

hari yang ditunggu tunggu oleh aku...
aku dah tak sabar2 nak buat aktiviti...
aktiviti untuk hari ini ialah aktiviti lasak..
mula2 aku naik 'flying fox'..
flying fox nie special skit...lain dari yang lain..
kene 'fall a rest'... klu naik tuh bley rase macam terjun bangunan tanpa tali...
ala macam orang nak bunuh diri..lebeyh kurang la...
aku mula2 pon rase takot...lepas dah terjun tuh..ok jer..
then...aku terus aktiviti seterusnya seperti ..
dynamic game, paintball, abselling, dan len2 lagi...
dah la hujan sepanjang mase...
badan aku sampai menggigil gigil kesejukan ...
btw... i'm happy to do all things there...
petang tuh plak ade lawatan..
aku dpt pergi ke istana.,, tak sure istana ape...
pastu terus ke pasar payang...
mlm pulak ade persembahan...

pada hari ketiga (isnin 21.11.2011)

macam biasa hujan tetap membasahi kem ini..
maklum la...musim tengkujuh la kata kn....
hari ni aku buat aktiviti permainan tradisional...
aku habis awal ..
then aku pon bersama kwn aku 'syafiq' yang siap awal jgak pergi tolong orang yang blom habis lagi..
waktu kat tempat memanah...semasa tengah tunggu turn...
aku dapat kenalan baru... name die ' wan nur najiha ainis'...
name panggilan 'ainis'...die dari kemaman...
agak sweet la jgak pertemuan itu..'pertemuan dikala hujan lebat"...hahaha
masing2 pakai baju hujan....
waktu petang tak ada program...
masing2 terpaksa melayan kerenah khemah yang banjir ...
kene kemas...mcm2 lagi...
letih kot..
then,,aku dan kawan2 aku pergi la lepak2 kat pantai...
hirup udara segar...angin kat situ kuat2...best oo0..

pada hari keempat (selasa 22.11.2011)

hujan lagi...
hari ni aktiviti kraf tangan...
aku memang minat...
biasa la...' tangan seni' la kate kan...hehe
aku orang pertama di antara kawan2 aku yang siap dulu...
petang macam biasa lepak2 kat pantai n bergambar...
malam ade forum perdana...
kontijen perak diWAJIBkan hadir...
dah la kene pakai kasut...
kasut aku dah la basah...10syen gila la.....
nseb bek orang yang bagi ceramah tuh best..
pastu balik kene denda sebab lewat berkumpul...padan muka aku..hehe
pastu tido ... tido dengan air hujan..."seronok" ...abis basah baju aku..

pada hari kelima (rabu 23.11.2011)

xpayah nak cerita...
hujan jgak....
bangun2 terus aku kluar dari khemah... mandi hujan...
sejuk kot...haha
aku memang cadang nak basah pon ari ni...
sebab ari ni aktiviti air..
wajib basah punya...
aku kene merintangi sungai, berakit,berkayak dan pertolongan cemas...
petang plak...
macam biasa...enjoy kat pantai...haha
malam pown sama jugak..persembahan lagi...

pada hari keenam (khamis 24.11.2011)

haha!
hari ni lain dari yang lain...
bangun2 je x jumpe hujan dah...
hujan tak turun sampai malam..
bersyukur la jugak..
maklum lah hari nie semua kontijen kene berkemas..bergotong royong skit2 ja..
ari nie jugak aku dan die bergambar bersama sama..
pakai uniform lengkap sebab ade majlis penutup..
then aku ajak ramai2 skip majlis tuh dan ajak diorang pergi pantai ..
bergambar gambar ramai.. menyanyi nyanyi..memekak mekak...fuh...best

pada hari ketujuh (jumaat 25.11.2011)

hari yang sediyh..kerana terpaksa balik....
sepatutnya aku gembira kerana dapat balik ...tapi sedeyh plak..hehe
aku sedih sebab lepas nie aku dah tak dapat jumpa dia lagi...jauh kot...
akhirnya...aku dan kawan2 aku bertolak pulang dan selamat sampai..
wassalam...

1 comment:

Dania Anuar said...

huh? yg kat sini mcm mna?

happy

happy

jamboree

jamboree
-bersama kontijen lain-

bersukaria di pantai ..waktu petang...

jamboree terengganu international 2011

jamboree terengganu international 2011
bergembira bersama sama di pantai sehari sebelum pulang..

di pasar payang

di pasar payang
-muadz-syed aiman-syafiq-anwar-azam-akmal-fahim-