hi

welcome to my blog...have a nice look...and dont forget to follow....

Saturday, March 30, 2013

tak sanggup lihat dia begitu

assalamualaikum sahabat yg dirahmati Allah sekalian..
alhamdulillah.. bersyukur sangat hari..

#tak sanggup lihat dia begitu#

"dia" yang dimaksudkan merupakan orang yang pernah menjadi orang paling rapat denganku
dulu, jika dia ada masalah, aku akan bagi dia nasihat, pimpin dia , tegur dia bila dia salah..
alhamdulillah aku bersyukur kerana dapat buat semua itu..
aku x sanggup lihat dia tersunggur dari landasan yang sebenar
jika dulu dia seorang yang kurang menjaga batas pergaulannya..
alhamdulillah semakin lama dia dapat menjaga batas pergaulannya sedikit demi sedikit...
tapi....
sekarang... aku dgn nya sudah tidak berhubung,,
aku tidak tahu apa yang sudah berlaku pada nya..
aku tidak tahu masalah apa yg menimpa pd nya sehingga dia lupa dengan adab2 seorang muslimah,
lupa yg dia seorang niqabis dan perlu menjaga adab2nya..
aku x sanggup lihat dia jatuh,, aku mahu dia berada pd landasan yg btol..
tp aku x mampu untuk memberi nasihat pd nya lagi..
aku hanya mampu meminta pertolongan orang lain untuk membantunya..
alhamdulillah..Allah telah membuka hati insan2 yang baik hati untuk membantu aku menegurnya..
aku berharap agar dia memperoleh hidayah dan sentiasa berada pd landasan yg sebenar..
aku harap agar iman nya semakin bertambah...

jika awak baca post ni.. 
sy harap awak terus tabah menghadapi dugaan dan cabaran dariNya..
semoga awak menjadi muslimah sejati..

No comments:

happy

happy

jamboree

jamboree
-bersama kontijen lain-

bersukaria di pantai ..waktu petang...

jamboree terengganu international 2011

jamboree terengganu international 2011
bergembira bersama sama di pantai sehari sebelum pulang..

di pasar payang

di pasar payang
-muadz-syed aiman-syafiq-anwar-azam-akmal-fahim-